
Акциите на „Епъл“ (Apple) поскъпнаха с 13 на сто тази седмица – най-големият им седмичен ръст от юли 2020 г. – след като главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук се срещна с президента на САЩ Доналд Тръмп в Белия дом и обяви разширяване на инвестициите си в САЩ, предаде Си Ен Би Си.
В петък книжата на производителя на „айФон“ (iPhone) се повишиха с 4 на сто и затвориха на цена от 229,35 долара за акция. Това повиши пазарната капитализация на „Епъл“ с над 400 милиарда долара до 3,4 трилиона долара.
Компанията вече заема третото място по пазарна капитализация в света, след „Енвидиа“ (Nvidia) и „Майкрософт“ (Microsoft) и пред „Алфабет“ (Alphabet) и Амазон (Amazon).
По време на съвместната поява с президента Тръмп, Кук обяви, че „Епъл“ ще инвестира 100 милиарда долара в американски компании и компоненти в следващите четири години. Преди това компанията анонсира инвестиция в САЩ в размер на 500 млрд. долара.В своя позиция, публикувана на корпоративния сайт, от технологичната компания посочиха, че става въпрос за „нова програма за американско производство (American Manufacturing Program – AMP), посветена на преместването на още повече от веригата за доставки и високотехнологичното производство на „Епъл“ в САЩ“. Чрез новата програма компанията ще увеличи инвестициите си из цялата страна и ще насърчи глобалните компании да произвеждат още повече критични компоненти на американска територия, допълват от „Епъл“
Тръмп приветства плановете на „Епъл“ да използва американски чипове и заяви, че компанията ще бъде освободена от бъдещи мита, които биха могли да удвоят цената на вносните полупроводници.
Производителят на айФон (iPhone) по-рано предупреди, че може да понесе над 1 милиард долара разходи заради митата през настоящото тримесечие, ако не настъпят промени.
Според анализатора на „Джей Пи Морган“ (JPMorgan) Самик Чатърджи, „Епъл“ (Apple) и Тим Кук са „показали майсторски подход към управление на несигурността“, свързана с възможните предизвикателства от търговските ограничения.
Седмицата на Кук във Вашингтон последва силни финансови резултати за тримесечието до юни, при които приходите на Apple нараснаха с 10 на сто, а продажбите на iPhone – с 13 на сто, допълва Си Ен Би Си.